Afbeelding
Photo by Merakist on Unsplash

Waarom zou je met online marketing beginnen?

6 januari 2022 om 15:19 Partnercontent

Ben jij voor (een groot deel van) je omzet afhankelijk van jouw website? Dan kun je in feite niet meer zonder online marketing. Er zijn vele vormen van online marketing, die er allemaal voor zorgen dat je meer bezoekers trekt en meer verkoopt. Sterker nog, er zijn zoveel vormen dat het lastig te zeggen is waar je moet beginnen. Een online marketing bureau zoals Doublesmart kan je daarbij helpen, en eventueel diverse zaken voor je uit handen nemen.

Gratis vormen van online marketing

Er zijn zowel gratis als betaalde vormen van online marketing. Bij gratis vormen kun je denken aan het schrijven van teksten op je website, het maken van mooie productafbeeldingen, posten op social media en het posten van (gratis) links op andere websites. Als je daar heel erg sterk in bent zal jouw website op een gegeven moment hoog in de organische zoekresultaten van Google staan. Vind je dat nog niet voldoende, en wil je echt knallen? Dan kun je overwegen om betaalde vormen van online marketing in te gaan zetten.

Betaalde vormen van online marketing

Als je een groot advertentiebudget hebt kun je ontzettend veel halen uit je marketing. Je kunt bijvoorbeeld adverteren op Google, maar ook op social media kanalen. Ook kun je betalen voor linkbuilding, zodat je veel sneller meer relevante links naar jouw website krijgt. Al deze zaken kosten geld, maar leveren wel snelle resultaten op. Je investeert dus eigenlijk in een snellere groei van je bedrijf, eventueel met de hulp van online marketing bureau Doublesmart.

 Daarnaast kun je natuurlijk ook betalen om hen de gratis vormen van online marketing voor je uit handen te nemen. Heb je bijvoorbeeld geen kaas gegeten van het schrijven van goede teksten? Heb je geen idee welke zoekwoorden je erin moet verwerken? Of weet je juist absoluut niet wat je op je Facebookpagina moet posten? Een online marketing bureau kan je daarbij helpen.

Het belangrijkste aan marketing: je doelgroep

Of je er nu voor kiest om eerst zelf alle vormen van online marketing te onderzoeken of samen te gaan werken met Doublesmart, het is goed om eerst even over je doelgroep na te denken. Het liefst zo specifiek mogelijk. Pas als je je doelgroep helder hebt kun je namelijk beslissen hoe je deze aanspreekt, en aanspoort tot actie. Denk na over de leeftijd van jouw doelgroep, waar deze woont, hoeveel deze mensen te besteden hebben en waar hun interesses liggen. Je kunt zelfs een soort persona bedenken, wat een persoon is die in feite jouw ideale klant weergeeft. Aan de hand daarvan werk je je hele marketingstrategie uit. Je zult merken dat ook als je een online marketing bureau inschakelt deze allereerst jouw doelgroep uit zullen pluizen, want het is echt de basis voor elke campagne.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie