Jan-Willem Hermans en Kees van Steenbergen: overhandiging infopakket bij Olenz Notarissen.
Jan-Willem Hermans en Kees van Steenbergen: overhandiging infopakket bij Olenz Notarissen. Foto:

Fietscampagne Foodvalley omarmd

21 juni 2021 om 15:46 Algemeen

Veenendaal - Fietsen is leuk, gezond en goed voor het milieu. Daarom omarmen gemeente Veenendaal, Winkelstad en Bedrijvenkring Ondernemend Veenendaal (BOV) de fietscampagne van Regio Foodvalley Mobiliteit en is FietsJeFit.com gestart.

Wethouder Engbert Stroobosscher gaf het startsein door net als een groep bestuursleden van de bedrijventerreinen en BOV en de binnenstadsmanager een aantal informatiepakketten bij ondernemers langs te brengen. Op de fiets, uiteraard.
‘Als je als werknemer twee keer in de week de auto laat staan en op je fiets naar het werk gaat, dan spaar je per jaar al gauw € 400 aan autokosten uit,’ zo begint Stroobosscher de voordelen op te sommen.
‘Je wordt fitter en dat scheelt in het ziekteverzuim. En natuurlijk worden dan de files in de spits kleiner en wordt er aanzienlijk minder CO2 uitgestoten.’

Gratis app

Toch kunnen velen een zetje in de goede richting wel gebruiken. ‘Er is een app verbonden aan deze campagne en die kunnen deelnemers een jaar lang gratis gebruiken, omdat deze bekostigd wordt vanuit Regio Foodvalley.
Daar zitten leuke uitdagingen in waarmee soms ook prijzen gewonnen kunnen worden.

Veenendaal eerste in regio met deze fietscampagne


Werkgevers worden ondersteund met promotiemateriaal, nieuwe acties en op maat gesneden advies over bijvoorbeeld de fiscale regelingen,’ aldus BOV-voorzitter Gerrit Valkenburg.
Deelnemers melden zich aan op FietsJeFit.com, downloaden vervolgens de app en houden al hun fietsritten eenvoudig bij. Ze kunnen ook het bedrijfsaccount maken en elkaar dan onderling uitdagen om meer te gaan fietsen.

Bewust

De doelstelling van twee dagen per week is bewust gekozen, zo licht mobiliteitsmakelaar Tako de Jong toe: ‘Ook voor de ongeoefende fietser is het goed te doen om twee keer per week de fiets te pakken. Zeker in Veenendaal met het uitstekende netwerk aan fietspaden. En als je er eenmaal aan gewend bent, dan merk je dat je fitter wordt, vaak een paar kilo afvalt en met een fris hoofd op je werk of thuis komt.’
De aftrap van de campagne vond plaats bij de Vallei Auto Groep, die convenantpartner is van Regio Foodvalley Mobiliteit. Zo bieden ze onder andere met Lease a bike een aantrekkelijke mogelijkheid fietsen te leasen.
Fiscale regelingen om het fietsen voor werknemers te stimuleren staan op de BOV-website maar Tako de Jong (06 54 37 87 75) en Daan Zegwaart (06 25 40 29 00) kunnen daar ook meer over vertellen.
Hun ondersteuning is kosteloos: zij helpen ondernemers graag met hun fietsplan en leveren ook promotiemateriaal voor FietsJeFit.com.

Informatiepakketten

Onder luid fietsbelgerinkel gingen ook de bestuursleden van de bedrijventerreinen op pad om informatiepakketten over FietsJeFit.com bij een aantal collega-ondernemers te brengen.

Direct al enthousiaste reacties na de start


Wethouder Stroobosscher bezocht Kees Boot, van het gelijknamige ingenieursbureau.

Die reageerde direct al enthousiast, net als onder andere Jan-Willem Hermans van Olenz notarissen, Pieter Willemsen van Hupra ICT en Evan Pierik van Ef2. Veenendaal start als eerste in de regio met deze fietscampagne, die een initiatief is van Regio Foodvalley Mobiliteit.

De aftrap van de campagne vond plaats bij de Vallei Auto Groep, die convenantpartner is van Regio Foodvalley Mobiliteit.
Afbeelding
Evan Pierik en Kees van Steenbergen.
Pieter Willemsen en Tim Rodenburg.
Kees Boot en Engbert Stroobosscher.
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie