Diderik en Cor van Gent: ,,Het komt zelfs voor dat iemand ons kent van deze Finaleweken in plaats van Toyota!”
Diderik en Cor van Gent: ,,Het komt zelfs voor dat iemand ons kent van deze Finaleweken in plaats van Toyota!” Toyota van Gent

Adverteerders aan het woord: Van het betere knip- en plakwerk naar een multimediaal project

16 april 2024 om 10:10 Zakelijk 60 jaar Rijnpost

VEENENDAAL Langs de Slaperdijk startten de gebroeders Wim en Cor van Gent begin jaren ‘70 hun autobedrijf. Naast het zorgvuldig opbouwen van een goede reputatie had Cor al snel in de gaten dat adverteren in de krant de naamsbekendheid enorm hielp! Zeker toen zij in 1978 officieel Toyota-dealer werden met de opening van de nieuwe showroom werd er gebruik gemaakt van De Rijnpost om dit nieuws te verspreiden. 

Naast het adverteren had de redactie van De Rijnpost ook aandacht voor de twee jonge ondernemers uit Overberg. ,,Een mooi artikel over de opening door de burgemeester van Amerongen was het gevolg. Een artikel dat nog terug te vinden is in de archieven van Van Gent”, aldus Cor van Gent.

LIJSTJES MET OCCASIONS

,,De jaren erna zijn er vele nieuwe Toyota modellen, toen nog met knip- en plakwerk, in mooie advertenties in de krant gezet. Ook de lijstjes met occasions werden trouw elke week aangeleverd en dit hielp het groeiende aanbod auto’s aan de man te brengen. Samen met de Veense dealervereniging zijn er vele autokranten uitgegeven waar Van Gent altijd een prominente advertentieruimte innam.”

(de tekst gaat onder de foto verder)


Toyota van Gent

VAN GENT FINALEWEKEN

Tegenwoordig is de manier van adverteren veranderd. Het internet maakte de occasionlijstjes overbodig en ook Toyota ging meer naar digitaal. Toch is Van Gent altijd het belang blijven zien van het blijven werken aan naamsbekendheid. En het mooie is dat zij dit nog altijd samen doen met De Rijnpost. De tweede generatie van het dealerbedrijf, Diderik van Gent, zette in op een breed maatschappelijk en multimediaal project. De Van Gent Finaleweken is al 15 jaar een begrip in Veenendaal. 

NAAMSBEKENDHEID

,,Met De Rijnpost en RegiosportVeenendaal.nl zorgen wij ervoor dat elke sportvereniging aandacht krijgt in de vaak spannende ontknoping van het sportseizoen. Voor verenigingen is deze aandacht niet alleen leuk, maar ook van belang om hun sport en vereniging te promoten aan nieuwe leden of sponsoren. Van Gent draagt het verenigingsleven een warm hart toe omdat het jong en oud zowel fysiek als sociaal in beweging brengt. En dat het ook onze naambekendheid een enorme boost heeft gegeven is heel mooi meegenomen. Het komt zelfs voor dat iemand ons kent van deze Finaleweken in plaats van Toyota!”

Dit artikel is gepubliceerd in de jubileumbijlage ter ere van het 60-jarig jubileum van De Rijnpost. Klik hier om de hele jubileumbijlage te lezen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie