Afbeelding
Foto: VUURWERK Branding, Storytelling en Marketing

Strategische en flexibele aanpak van Vuurwerk

30 mei 2023 om 11:48 Partnercontent

Bij Vuurwerk maken ze gebruik van content (zowel online als offline), leads en marketing om dit te bewerkstelligen. Het kernteam van Vuurwerk bestaat uit Herman Krabbendam en Anita van der Zaag, de eigenaars van het bedrijf, die een flexibele groep van specialisten om zich heen hebben verzameld. Deze specialisten kunnen worden ingezet voor vrijwel elk denkbaar project. Of het nu gaat om het ontwikkelen van een app, website, boek of magazine, Vuurwerk beschikt over de ervaring en expertise die hiervoor nodig is. Door middel van het schrijven van interessante blogs, waaronder blogs over communicatie, delen zij hun uitgebreide kennis met hun (potentiële) klanten.

Zelf ontwikkelde methodiek
De expertise van Vuurwerk deelt men aan de hand van drie principes: inspireren,communiceren en presteren. Er is een marketingplan opgesteld dat bestaat uit acht stappen.Wat hiermee vooral wordt benadrukt, is dat alles wat ze doen gebaseerd is op een doordachte aanpak. Daarbij nemen ze de bedrijven van hun klanten in hun totaliteit in ogenschouw. Of het nu gaat om het ontwerpen van een nieuwe huisstijl of het maken van de strategische overgang van oude naar nieuwe media, Vuurwerk denkt kritisch mee over wat hun klanten werkelijk nodig hebben.

Waarom, hoe en wat?
Een veelgebruikt, maar niet minder effectief model dat Vuurwerk hanteert, is de ‘golden circle’ van Simon Sinek. Hierbij begint men met het ‘waarom’ van het bedrijf, gevolgd door het ‘hoe’ en het ‘wat’. Deze benadering geldt ook voor de content die op de website, sociale media of vakbladen wordt geplaatst. Het ‘waarom’ dient als introductie voor mensen die het bedrijf nog niet kennen, bijvoorbeeld wanneer ze voor het eerst op de website terechtkomen.Waarom zouden ze eigenlijk voor dit bedrijf moeten kiezen? Vervolgens komt het ‘hoe’, waarbij de klant eigenlijk al overtuigd is om met het bedrijf in zee te gaan. Het ‘wat’ is dan hooguit nog een formaliteit, zoals een productpresentatie of het aanvragen van contact.

Behoeften van de klant
Om optimaal op de behoeften van de klant in te kunnen spelen, is het van groot belang om te weten in welke fase van het proces de klant zich bevindt. Vuurwerk maakt gebruik van geavanceerde software om dit en meer te analyseren, zoals Google Analytics. Hiermee kan worden bijgehouden welke pagina’s op de website worden bezocht en hoe lang bezoekers daar blijven. Ook maken ze gebruik van Coosto, een tool waarmee sociale media kunnen worden beheerd, gemeten en het engagement kan worden vergroot.

Constant in beweging
Dit vakgebied is constant in beweging. Neem bijvoorbeeld het adverteren op sociale media. Een paar jaar geleden wist Vuurwerk bijvoorbeeld Cocoa from Ghana binnen anderhalf jaar tweehonderdduizend volgers te bezorgen door middel van een combinatie van hoogwaardige content en gerichte advertenties. Door de groeiende advertentiemarkt en toenemende concurrentie, evenals veranderingen in algoritmes, blijft dit echter een uitdagingen is men nooit helemaal klaar. Daarom is Vuurwerk voortdurend op zoek naar nieuwe manieren, middelen en technieken om mensen te bereiken. Denk hierbij aan A/B-testen en methoden om voortdurend te meten en verbeteren.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie