Afbeelding
Afbeelding van Muhammad Ribkhan via Pixabay

Je bedrijf laten groeien? Denk aan je naamsbekendheid!

28 september 2022 om 12:12 Partnercontent

Het grootste deel van de bedrijven heeft ten doel om te groeien. Deze groei zorgt er namelijk voor dat een bedrijf meer mogelijkheden krijgt. Deze groei kan betrekking hebben op een groei in personeel, een groei in omzet, in winst of bijvoorbeeld een groei in naamsbekendheid. Nu zijn er voor de groei in de eerste 3 voorbeelden vrij concrete stappen te zetten. Op het gebied van groei in naamsbekendheid is dit echter niet zo makkelijk uit te stippelen. Om je hier toch een beetje in op weg te helpen geven we je in deze blog enkele tips die je kunnen helpen bij het vergroten van je naamsbekendheid!

Digital PR

Digital PR is een steeds populairder wordende manier om je naamsbekendheid te vergroten. Bij digital PR wordt er een artikel gekocht op een externe plek met daarin een link die naar jouw website linkt. Doordat er een link in het artikel wordt geplaatst, zal de naam van het bedrijf extra opvallen en zal men eerder geneigd zijn om vanuit het artikel door te klikken naar jouw website. Het grote voordeel van digital PR is dat het niet alleen goed is voor je naamsbekendheid, maar ook nog eens voor je vindbaarheid in de zoekmachines. De link naar jouw site zal jouw website namelijk een stukje autoriteit meegeven waardoor Google eerder geneigd is om jouw website hoger in de zoekmachines te plaatsen. 

Adverteren

Adverteren om de naamsbekendheid te vergroten is iets dat al sinds jaar en dag gedaan wordt. Dit zorgt er immers voor dat jouw merknaam op verschillende plekken opduikt. Denk hierbij in een advertentie in de krant, in een tijdschrift of bijvoorbeeld langs de weg in een reclamebord. Let er hierin wel op dat dit adverteren vaak aan richtlijnen verbonden is. Deze worden in de meeste gevallen door de overheid opgesteld. Zo is het al decennialang verboden om te adverteren als bedrijf dat sigaretten produceert. Dit is natuurlijk maatschappijbreed bekend, maar er zijn anno 2022 ook verschillende regels omtrent hele andere bedrijfstakken. Zo is sinds het sinds 2017 verboden om te adverteren voor ongezond eten in de metro in Amsterdam en zal het bijvoorbeeld per 1 januari 2023 verboden zijn om ongerichte reclames voor casino’s te voeren. Zit je dus in een semi-riskante branche als het gaat om adverteren? Raadpleeg dan altijd de reclame regels die in jouw branche van toepassing zijn! Dit zal je een hoop zorgen ontnemen als het gaat om adverteren.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie