Gerie en Cees Hootsen, voorzitter Chris van den Dikkenberg en Wilco van Engelenburg tekenen een shirtcontract voor drie jaar.
Gerie en Cees Hootsen, voorzitter Chris van den Dikkenberg en Wilco van Engelenburg tekenen een shirtcontract voor drie jaar. Foto: Co Keulstra

De Merino’s in Veenendaal: ‘Sport en ondernemen gaan goed samen’

26 juli 2021 om 09:53 Algemeen

Door Co Keulstra

Veenendaal - Het blijkt dat sport een uitstekend platform is voor bedrijven om te netwerken en om de consument te vinden. Bijna alle grote bedrijven in ons land zijn dan ook sportsponsor. De kleinere ondernemers zijn veelal begunstigers van de lokale sportactiviteiten. Zij zijn lid van een Businessclub of zij zijn kledingsponsor voor een bepaald team.

Bij voetbalvereniging De Merino’s zijn ze altijd op zoek naar (nieuwe) sponsors. Businessclub De Groene Velden is daar het bewijs van. Shirtsponsors zijn dan ook van harte welkom. Als straks in september de competitie weer van start gaat, zal het eerste elftal van De Merino’s van start gaan met een geheel nieuw shirt, waarop de namen van de sponsors prijken. Dinsdag 22 juni werden twee shirtsponsors in het zonnetje gezet en welkom geheten door voorzitter Chris van den Dikkenberg. Ze werden aan een tafel midden op het hoofdveld gezet en tekenden een contract voor de komende drie jaar. Het werd bekrachtigd met een handdruk, bloemen en een drankenpakket.

Shirtsponsor

Administratiekantoor Hootsen en AGB Global design zullen de komende drie jaar de shirtsponsor zijn: “Wij zijn sinds 2006 betrokken bij Businessclub De Groene Velden van De Merino’s, vertelt Cees Hootsen. “Achter het loket van het postkantoor zat toetertijd een drammerige man die ons verleidde om een keertje mee te gaan naar Sportpark de Groene Velden om daar eens de sfeer te proeven. Daar zijn we blijven hangen.

‘We gaan naar elke wedstrijd zowel uit als thuis kijken’


Mijn vrouw Gerie en ik werden daarvan lid en sindsdien zijn we betrokken bij deze mooie club. We gaan elke wedstrijd, zowel uit als thuis, kijken en na afloop gezellig napraten met een drankje en hapje. Het hoeft niet altijd over het werk te gaan. Kortgeleden werden wij gevraagd om shirtsponsor te worden van het eerste elftal. De komende drie jaar zullen we samen met een collega business lid het shirt samenstellen en bekostigen.”

Betere resultaten

Wilco Engelenburg is architect bij AGB Global Design, een internationaal architectenbureau wat zich richt op de Retail (winkels) / automotive / logistieke distributiecentrums in het binnen & buitenland: “Wij zijn op moment actief in België en Luxemburg en ook in IJsland en Nederland. Onze klanten over de hele wereld behalen betere resultaten, omdat onze gebouwen perfect passen bij de bedrijfsactiviteiten van de klant en de gewenste duurzaamheid.
Onze designs worden gekenmerkt door de duurzame natuur die resulteert in optimaal gebruik, zowel op korte als op lange termijn.” Door zich te verbinden aan sport, proberen ondernemers iets van die sportbeleving op hun merk/branche af te laten stralen in de hoop bepaalde doelgroepen aan zich te binden.
Sponsoring in de sport is een uitstekend marketingcommunicatiemiddel, vindt men bij De Merino’s. Daarnaast is het een kwestie van elkaar iets gunnen. De ondernemer die zelf jarenlang bij ‘zijn’ club heeft gesport, zal als sponsor waarschijnlijk ook zijn club blijven steunen.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie